Surftown skifter webmail (snart)

Vi arbejder i øjeblikket på højtryk for at implementere vores nye webmail, som vi forventer at kunne lancere den i starten af oktober. I den forbindelse vil vores gamle webmails blive lukket permanent og erstattet med den nye. Det vil sige, at du ikke længere vil kunne anvende Atmail og Squirrelmail, når du logger på Surftown webmail. Efter lanceringen vil der være en overgangsperiode, før vi endeligt lukker ned for de gamle webmails.

Den nye webmail har et moderne interface og alle de normale funktioner man kan forvente af en webmail, såsom mulighed for både text og html e-mail, adressebog, kalender, søgefunktion og mulighed for at importere kontakter fra andre services (Gmail, Yahoo og Hotmail). Den nye webmail giver tilmed mulighed for at integrere sociale medier, såsom Facebook, Twitter og LinkedIn, direkte i webmailen, så du har et samlet sted at holde styr på dine online aktiviteter!

Jeg har lavet en lille FAQ vedrørende ændringen, men har du andre spørgsmål, er du mere end velkommen til at skrive en kommentar herunder, så skal vi forsøge at svare.

Hvorfor skifter Surftown webmail?

Kort fortalt, fordi vi ikke er tilfredse med vores eksisterende webmail, og den nye webmail vil give vores samlede produkt et betydeligt løft i kvalitet.

Skal jeg selv gøre noget?

Så snart vi har lanceret den nye webmail, vil du kunne tilgå den og læse dine mails i den. Du vil dog skulle flytte dine kontakter og kalender til den nye webmail.

Bliver mine mails slettet?

Nej, vi sletter ingenting i forbindelse med udskiftningen. Det er kun udseende og funktionaliteten der bliver ny og bedre.

Vil der være nedetid på webmail?

Vi har ingen forventning om at der vil være nedetid i forbindelse med opdateringen.

Hvad koster det?

Den nye webmail er en del af dit eksisterende produkt, og vil ikke koste noget.

29 Comments

  1. Jon
    07/09/11 @ 15:37

    Det er bare fedt. Vil virkelig håbe jeg kan erstatte min gmail og tilhørende kalender med noget 100% under mit eget domænenavn.

  2. Marija
    07/09/11 @ 16:31

    Tør man håbe på Exchange facilitet……

  3. Kenny Bak Jensen
    07/09/11 @ 17:03

    Ingen billeder? 🙂

  4. Bo Kruse
    07/09/11 @ 17:37

    Jo, det kommer. Vi er lige ved at lave nogle tilpasninger i udseendet, så det bliver lidt mere sexet 😉 Vi skal nok give jer noget at se på snart, sammen med lidt mere information om webmailen. 

  5. Morten
    07/09/11 @ 21:09

    Kommer den til at kunne køre på en android tlf? Den nuværende løsning virker ikke på min HTC desire tlf. hvilket er noget hø :o/

  6. Torben
    08/09/11 @ 04:15

    Super fedt!
    Jeg forventer, I ligeledes flytter min egen optettet mappe-struktur med tilhørende email med over på den nye platform. Er det korrekt?

    Vh. Torben

  7. Hca
    08/09/11 @ 05:50

    Vil den kunne tilgås via eget domæne, og ikke som nu, kun via My Surftown?

  8. Bo Kruse
    08/09/11 @ 07:07

    Der er en lækker mobilversion af webmailen, som fungerer godt på smart phones. 

  9. Bo Kruse
    08/09/11 @ 07:16

    Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, tror jeg. Du vil kunne tilgå webmail enten via dit kontrolpanel, eller via https://surftown.dk/webmail

  10. Henrik Borck Larsen
    08/09/11 @ 07:28

    Bliver der bedre mulighed for autosvar?

  11. Mike
    08/09/11 @ 09:02

    Kunne i ikke i samme hug få noget Exchang op at køre? Så ville produkt værdien stige med 100%! (:

  12. Kenneth
    08/09/11 @ 11:40

    Produktprisen ville også stige med 100% 😉

  13. Jean
    08/09/11 @ 20:59

    Bliver der mulighed for større bliver der mulighed for større mailbokse, 2047 Mb alt for lidt?

  14. Bo Kruse
    09/09/11 @ 06:56

    Nej, det kommer ikke umiddelbart til at påvirke størrelsen på mailbokse. Det styres af vores provisioneringssystem.

  15. Claus Krogsgaard
    09/09/11 @ 08:49

    Kommer senere til Erhvervskunder jf. Bo Kruse. Og muligvis også privatkunder.

    Indtil da, udbyder DanDomain en fin løsning, der også kan købes af private. Og hvis du er ligeglad med om det er i DK, så er intermedia rigtig gode. Hostes i UK og USA.

  16. Bo Kruse
    09/09/11 @ 11:30

    Som Claus korrekt skriver, så er der mulighed for exchange, i første omgang for erhverv. Vi kommer med flere detaljer om det snart. 

  17. Bo Kruse
    09/09/11 @ 11:32

    Som det ser ud lige nu, så ændrer det ikke på autosvarmulighederne, da det styres via provisioneringssystemet, og ikke via webmailen. Vi ved dog godt at autosvar ikke fungerer optimalt lige nu, så det er helt sikkert noget vi også vil se på om vi kan få forbedret i fremtiden. 

  18. Bo Kruse
    09/09/11 @ 11:33

    Mappestruktur og mails bliver ikke ændret ved udskiftningen af webmail, så ja, det kommer også med over.

  19. Kenny Bak Jensen
    10/09/11 @ 21:12

    Tror han mener det kunne være en sexy lille feature hvis man som kunne lave en “domæne.dk/webmail” som evt. kunne skinnes med logo osv. til ansatte i en virksomhed. Det kunne være en lækker feature som umiddelbart ikke kræver det store fra jeres side.

  20. Bo Kruse
    12/09/11 @ 07:22

    Enig. Det er dog ikke noget vi tilbyder lige nu, og på nuværende tidspunkt ligger det uden for omfanget af den opgradering vi er i gang med nu.

  21. Finn
    12/09/11 @ 14:02

    Hvad sker der nu? Jeg har i mange år anvendt mail på min adresse finn@fkjaer.dk helt uden problemer, men nu er den begyndt at anmode om adgangskode til netværket hvert 2. minut, og den accepterer ikke det gemte password. Eneste udvej er at svare Annuller og vente på næste anmodning om ca. 2 minutter. På denne måde er systemet uanvendeligt, og det forstyrrer alle andre programmer med de evindelige anmodninger om adgangskode.

    Da jeg ikke er sikker på, om mail modtages på maskinen, beder jeg Dem ringe på4586 9309 og hjælpe mig gennem problemet.

    Med venlig hilsen

    Finn Kjær
    @fkjaer:disqus 

  22. nicholas berglund
    14/09/11 @ 14:14

    my mail is down and all my earlier mails are gone… What do I do.. 

  23. Bo Kruse
    15/09/11 @ 08:18

    You can contact the support here, and ask them to help you identify the problem:
    https://surftown.dk/support

  24. Henrik H
    16/09/11 @ 12:40

    Det er jo meget godt, at man kan kontakte supporten…..men der kommer jo ikke noget svar!?

  25. Bo Kruse
    16/09/11 @ 12:49

    Det skulle der meget gerne gøre, dog skal du være opmærksom på at vi har til mål at svare inden for 24 timer, så hvis der ikke er gået 24 timer endnu, så skal jeg bede dig have lidt tålmodighed endnu.

    Hvis der er gået mere end 24 timer, så skriv dit ticket-id på din henvendelse herunder, så følger jeg op.

  26. Nf
    08/10/11 @ 10:59

    hvor er den?

  27. Jørgen Møller Larsen
    05/01/12 @ 21:12

    Jeg er ikke imponeret over den nye webmail – sikkerhedsadvarsler og manglende ikoner/billeder er det jeg oplever på min XP med Internet Explorer 8. Det kan jeg ikke byde min computerforskrækkede kone. Må jeg be’ om at fortsætte med den velfungerende og letforståelige Squirrelmail!

    Jørgen Møller Larsen

  28. Carsten G
    07/01/12 @ 23:49

    Helt enig. Den nye webmail virker ikke nemmere. Og er vild lang tid om at loade, tilpasse og hvad den ellers gør. Da jeg havde den åben på en notebook kunne jeg ikke knappen frem i bunden. Kunne ikke scrolle ned da der ikke var nogen scrollbar. Var nødt til at lave fuld skærm (F11). Den virker rimelig tung at bruge.

    Carsten G

  29. Annette B
    12/01/12 @ 22:34

    Også enig, den nye mail er meget ufunktionel. Svær at åbne, svær at finde rundt i når man ikke er specialist. Jeg kan hverken finde sendte mails, vedhæftede filer, svar ikon eller noget andet. For mig næsten ubrugelig. Jeg foretrækker langt at fortsætte med squirrelmail.

    Annette B