Serviceafbrydelse

Vi har i dag haft en voldsom serviceafbrydelse, så både kunder og vores eget site ikke kunne redigeres eller tilgås.

Fejlen er sporet til en af vores underleverandører. Vi har kl 12:12 fået en klarmelding fra underleverandøren og vores services er på vej online igen.

Vi kan konstatere at nogle services og websites fortsat svarer langsomt, men alt er om sagt på vej tilbage i drift.

Vi er i øjeblikket ved at afdække hvad der har været årsagen til problemet og vender tilbage med mere når redegørelsen er klar.

Vi beklager de gener nedetiden har medført.

24 Comments

  1. Kresten Bach Søndergaard
    31/10/12 @ 13:46

    Desværre er der fortsat ustabilitet på web- og mail services, på grund af netværksproblemer hos en af vores leverandører. Det kan medføre forsinkelser på mails.
    Vi arbejder på højtryk sammen med vores leverandør på at løse netværksproblemerne.

  2. Jacob Arentoft
    31/10/12 @ 15:28

    Hej med jer. Jeg kan stadig ikke tilgå mit website http://www.titlebuster.com – ej heller via FTP. Kan I hjælpe mig? Mobil 31180848. 
    Mvh
    Jacob Arentoft

  3. Nick Baekoe
    01/11/12 @ 23:39

    Jamen kRESTEN, vi venter stadig på en redegørelse. Er det stadigt for meget at forlange? Nu over 24 timer efter?

    Kan i ikke rigtig finde ud af det, eller hvad???

    Vi er i øvrigt stadig nogen der savner en redegørelse efter jeres fodbad for servere sidste sommer!
    Som i lovede, men aldrig er kommet!!!

    Men en super webmail, og en leflen for nye kunder er det da blevet til!!!
    Og gamle kunder, ja dem har i røvrendt.

    Skal du omdøbes fra Komiske Kresten til Kryster Kresten?

    En underleverandør lagde jer ned i flere timer?
    Undskyld mig, men har i kun en forbindelse til verden udenfor?
    Det medførte en kundeflugt uden lige for en af jeres kollegaer eller konkurrenter om man må kalde dem så, for et par år tilbage.

    Jeg synes i er ude i et kaos der lader kun bibeleske beretninger overgå.
     Men det var måske leverandørens software til nameserverne der var blevet blevet hacket denne gang?

    I fortier hvor stort hacker-angrebet på jeres servere egentligt er!!!!

    Men gang efter gang, er jeres kunders sites blevet hacket, ja jeg har talt med med flere, som alle lader sig undre????

    Jeg har jo også selv eksempler på at nogen har lagt rådne æg ind af en bagdør på mine sites, uden i opdagede det og slettede dem, men jeg har naturligvis selv ryddet op, og i opdagede ikke en skid!!! TAK!!!

    Få nu trøste-sutten ud af midbanens fadølsanlæg, der skal alligevel være technobal på grønsværen i morgen for hvide anonymous tilhængere og andet godtfolk, og få nu nogle kompetente teknikere til at kigge på isenkrammet, i stedet for de grønne HTX studenter, der bemander jeres support.

    Du skylder mig for øvrigt stadigt et svar på min sidste mail, men det er åbenbart en standard man bruger hos jer, besværlige kunders mails over 2 styks, svarer man bare ikke på, så er vi bare nogle der burde være indlagt på psykiatrisk afdeling.

    Venlig hilsen

    Nick Bækø
    Ingeniør og journalist

  4. https://penguintreasures.dk
    04/11/12 @ 09:48

    Jeg har nu på 3. dag problemer med at komme på mit website. Da jeg driver en forretning gennem den, og moms og skat skal betales inden næste weekend, samt et bankmøde tirsdag, hvor jeg skal tale godt for min virksomhed, vil jeg utrolig gerne have hjemmesiden op at køre inden da. Serverfejl kan desværre ødelægge en del, hvis det sker på et forkert tidspunkt.

    En idé: Gem jes kunders mailadresser i et andet system, når der så kommer nedbrud, send venligt en mail ud til alle, så vi ikke skal sæge med lys og lygte på nettet, om andre også har haft problemer.

    Jeg er i tvivl, om freewebsite-service bliver opgraderet?

  5. Finn Fleron
    04/11/12 @ 19:09

    Når jeg forsøger at logge ind på mit domaine bliver jeg logget ind i mon webmail – også selvom jeg kun bruger menuen til venstre. Det virker heller ikke selvom jeg sletter alle informationer i højre halvdel af login siden.

    Det er i øvrigt heller ikke muligt for mig at logge ind og oprette en supportsag – det er heller ikke muligt at at benytte “Glemt Password” funktionen.Få nu Jeres systemer op og køre så de virker – ellers finder vi andre steder og anbringe vores ting!!

    /Finn Fleron

  6. Terje Berg
    05/11/12 @ 11:34

    Ingen av mine 24 sites er for tiden tilgjengelige. Ikke på web og kun tidvis på mail. Ei heller kommer jeg inn på min surftown account.

    Forklar!!

    mh Terje Berg

  7. Jacob
    07/11/12 @ 08:32

    Nu er det 3. dag der ikke kan tilgå ordrer til min webshop – hvem betaler for det dårlige renomme jeg får og den manglende indtjening?

    Min side er også blevet hacket, som Nick skriver herunder – så snart jeg finder tid til det må jeg finde en ny host.

  8. Jens
    08/11/12 @ 01:06

    Hej Finn
    Jeg har samme problem med login, skulle ind og se hvad der sker med min hjemmeside, og så kan jeg kun læse mail? – og det er 3 dage siden du skrev, og ingen reaktion fra Surftown, dårligt dårligt.

  9. Bo Kruse
    08/11/12 @ 09:13

    Hej Finn

    Normalt er den eneste måde, du kan logge ind på din webmail, hvis du i feltet “brugernavn” skriver din email-adresse, i stedet for det rigtige brugernavn. Det sker også selv om du anvender loginfeltet til venstre.

    Når du skal logge ind på My Surftown skal du bruge det brugernavn du valgte, dengang du bestilte dit webhotel.

    Venlig hilsen
    Bo Kruse
    Surftown

  10. Bo Kruse
    08/11/12 @ 09:16

    Hej

    Jeg beklager det sene svar. Der er ikke generelle nedbrud på vores servere, så jeg vil kraftigt anbefale, at du kontakter vores kundeservice, og beder dem om hjælp til at finde ud af hvad årsagen til fejlen er.

    Hvis du er i tvivl om der er nedbrud, så kan du tjekke vores driftsstatus, som du finder her: https://surftown.dk/driftsstatus

  11. Nick Baekoe
    08/11/12 @ 23:29

     Hej Bo

    Det er pragtfuldt at du beder en kunde om at kontakte kundeservice for at finde en årsag.

    Det har jeg prøvet siden den 22. september, da i nedgraderede til Litespeed! Og der er stadig ingen hos jer, der har kunne påvise hvad fejlen skulle være på et simpelt perl script.

    Men det har fungeret i årevis på jeres servere, og nu påstår jeres studentermedhjælpere af nogle supportere at der er fejl i scriptet.

    Men står der ikke et standardsvar i q/a bogen, ja så er det nok kundens egen fejl.

    Bravo.

    Det skal dertil tilføjes at scriptet er blevet testet under Litespeed hos en anden udbyder, uden fejl!

    Så der må være et eller andet i ikke kan finde ud af.

    Det undrer mig også at så mange tyer til denne blog, på grund af manglende svar fra support, samt login fejl.

    Jeg gruer for, når dem der har domæner hos jer, som aldrig selv kontrollerer deres sites, en dag vågner op og finder ud af at der også er noget galt hos dem.

    Og spark så lige Kresten og Frederik i nummer’n med en hilsen om at det er usædvanligt uforskammet ikke at svare på spørgsmål.

    Man skulle tro med jeres forsøg på at få nye kunder i fælden, at en webbranchens svar på Tønder Bank eller EBH-Bank er på vej.

    Undskyld mig min kritik, men jeg synes ikke i liver op til jeres motto.

    I har selv bedt om vores kommentater siden jeg blev kunde for adskillige år siden, men intet er forbedret, ingen reaktion på kritik eller i har inviteret til dialog? Nej vi er er bare et skide kundenummer, i jeres cowboy business som Thomas Folmann forgæves forsøgte at prøve på at redde jer ud af.

    Nej, der er gået mere og mere cowboy i den! Eller skulle jeg måske sige sicilianske metoder. Sende mails 3 måneder før ens domænene udløber om at en domæne “udløber snart”, ja tak om 3 måneder, alle andre fakturerer omkring en uge til to før noget udløber, mens i forsøger at få fingrene i folks pengen 3 måneder før. GANGSTERE!

    Det er i orden at i husker kunder på at deres et eller andet udløber  inden for en overskuelig fremtid, for at deres domæner ikke skal udløbe uden deres viden, men at i direkte fakturererer og forsøger at lokke kunden til at betale langt før tiden, ved at sende faktura sammen med påmindelsen, ja det strider mod al god almindelig god markedsføringsskik.

    Så tak for jeres politik med hensyn til cowboy business, men kunne i ikke lige også lave en for mafiametoder?

    Det er i øvrigt betænkeligt at se jeres ranking på trustpilot.dk, når man sammenligner med jeres best in test fra fagblade, ja så undrer det mig at en anden leverandør står som nummer et.

    Skam jer hosting gangstere,

    Nick Bækø
    Besværlig og krævende kunde,

  12. Nick Baekoe
    08/11/12 @ 23:51

     Ja Bravo, Bo Kruse svarer, og når vi andre forsøget at tilgå sitet, ja så vises intet, men alligevel er det sikkert at kunden er klovnen,

    Hvornår kommer i frem til sandheden om at jeres op/ned-gradering til Litespeed er en panisk handling for at dæmme op for et massivt hacker-angreb på jeres kunders sites, samt at de på mystisk vis har fået root adgang?

    MEN AT I, I VIRKELIGHED IKKE HAR STYR PÅ EN SKID.

    Hvorfor ikke appelere til os kunder om at hjælpe under angrebet, samt vores forståelse? I stedet for at fylde os med løgne?

     Det var ligesom da jeres servere druknede, men nej intet var beskadiget, alt skulle bare flyttes………….

    Så spørger en gammel rotte bare…… Hvorfor skulle noget så tage så lang tid at restore fra en backup?

    Ja fordi hemmeligheden var, at adskillige servere var druknet og ikke mindst storage servers, som tilsyneladende havde stået nederst.
    Men det er aldrig kommet frem.

    Og den mur der var ved at blive bygget rundt om jeres nye center på amager, ja jeg har endnu ikke set billeder at den……..

    Men konstruktions-Kresten er naturligvis selv igang med murske’en???

    Man gruer for hvor serverne står nu? Sammen med FuCK’s fadølsankere og der køling med samme?

    Flygt alle dem som flygte kan, Surfdown krakker snart.

    NB

  13. Nick Baekoe
    09/11/12 @ 00:09

     Hvorfor ligner svar fra Surftown altid samme recept? VI kunder er idioter der ikke kan finde ud af at logge ind på vores egne websites? Men naturligvis er vi klovner alle sammen.

    Selv om alle har kunnet finde ud af det før “Litespeed brainstorm”.

    Det er ikke kommet til jeres orientering om at der er noget galt på jeres opgradering? NEJ VEL!!!

    Alle der har problemer med deres Surftown kundeforhold må meget gerne kontakte mig. Så skal jeg sørge for jeres problemer bliver dokumenteret.

    Email: surfdown.office@e8f1b946965c10fb52c7a2f70e46cde7:disqus
    baekoe.com eller ring på 2739 8889 og fortæl dine oplevelser

    Hilsen

    Nick Bækø
    Journalist

  14. Niels Jensen
    09/11/12 @ 10:26

    SE ovenstående melding fra den 31. oktober. Den står stadig den 9. november. Er der ikke sket noget???

  15. Bo Kruse
    09/11/12 @ 11:26

    Hej Niels

    Problemerne blev løst samme dag. Hvis det ikke er løst for din side, må du meget gerne tage kontakt til kundeservice. Du kan oprette en sag her: https://surftown.dk/support/create

    Hvis du skulle være i tvivl om der er aktuelle driftsproblemer, så kan du altid kigge forbi vores driftsstatus her: https://surftown.dk/driftsstatus

  16. Tobias Uldall Espersen
    09/11/12 @ 11:34

    Er vi nu nede igen? Kan vi ikke snart få en klar udmelding fra surftown?

  17. Bo Kruse
    09/11/12 @ 11:39

    Hej Tobias

    Kan du uddybe hvor du oplever nedetid? Er det på mail eller web? Er det et bestemt domæne (hvilket)? 

  18. Tobias Uldall Espersen
    09/11/12 @ 12:38

     Vi har en håndfuld domæner liggende på wsb28.surftown.dk – fx. media-now.dk og koeb-socialt.dk.

    Fre den seneste uge har jeg 100+ nedetids alerts alene fra media-now.dk.

    Jeg har henvendt mig flere gange til supporten uden at det er blevet bedre, og uden i det hele taget at få nogen brugbar feedback. Højst utilfredsstillende når man nu har købt et såkaldt “professionelt webhotel”.

  19. Lennart Nielsen
    14/11/12 @ 00:28

    Jeg kan kun give de andre bloggere her ret, har oplevet ekstremt langsomme svar tider de sidste 6 mdr. og skrevet flere gange til support, godt nok der har jeg fået respons, men uden at kunne finde noget problem så efter 3 hendvendelse og 3 mdr senere kan i så pludselig se at der nogle som bruger enormt meget trafik på denne server jeg ligger på, og i siger i har taget kontakt til dem, ret hurtigt efter begynder folk at få deres sider hacket inkl jeg selv samtlige af mine 10 domæner var berørt, og supporten spidser det af med at de ret sikkert var en sikkerhedsbrist i min wordpress installationer eller plugins. da jeg så får 2 af mine blogs op at køre sådan nogenlunde efter 3 dages hårdt arbejde, og vil på 4  dagen arbejde videre så får man fejlen: fejl ved registreing af databasen…  tager igen kontakt til supporten og gentagene gange for jeg af vide at de intet kan gøre, uden at i ville have 900.-  så for 1 uge siden får jeg en besked fra en venlig supporter Alexander at givet de omstændigheder ville i gerne gendanne mine sider og databaser, hvilket jo virkelig lettede da jeg har mange tusinde timers arbejde i mine sider..   men har stadig intet hørt og der er intet sket..    forstår virkelig ikke i tør levere denne ringe service hvis i stadig vil være i denne branche…   måske i snart skulle bruge jeres marketings kroner på bedre og flere teknikkere , vi ved jo alle i online branchen at mund til mund er den bedste kanal..

    Den meget frustreret kunde ?

    Lennart Nielsen

  20. Per Buch Larsen
    24/11/12 @ 23:45

    Uhhh, nu overvejer jeg ellers at blive kunde her, men denne blog forskrækker mig enormt. Er der ikke også nogle tilfredse kunder trods dette nedbrud?
    Mvh Per

  21. Gry Victoria Simonsen
    01/12/12 @ 19:51

    Jo da 😉

    Det er jo menneskelig at fejle.. og systemer de kan også fejle..
    Jeg har været kunde siden 2009 og har jeg oprettet en sag, så har de meldt tilbage hurtigt.

    Hvis man uddyber problemerne meget præcist, og giver de informationer såsom domæner, servere osv og beskriver fejlen meget præcist samt om man har testet scripts osv andre steder. Evt nævner hvad man tror det er, jamen så har supporten præcis de informationer der skal til for at hurtig at fejlfinde og skal ikke søge nær så meget og gætte hvilke domæner og skal ikke slå op hvilke servere man tilhører…

    Ikke at jeg siger at det er kundernes manglende informationer der er skyld i diverse negative kommentarer i bloggen. Men oftest ligger langsom sagsbehandling det sig om manglende informationer. Der skal ikke mange kunders manglende informationer til at sagsbehandlingstiden forøges for alle.

    Jeg har da oplevet fejl, men har oplevet mange gange flere fejl hos andre hotel udbydere. Men sagsbehandlingen har jeg intet negativt at nævne.

    Med de venligste hilsner
    Gry Victoria Simonsen

  22. momac2
    10/12/12 @ 10:18

    Mail afbrydelse
    Jeg kan ikke komme til mine mailkonti. Password virker ikke længere. Jeg har forsøgt at ændre password, men sitet kender pludseligt ikke til mailadresserne selv om jeg kan se dem inde i Surftown opsætningen.
    Det undre mig i øvrigt at jeg ikke kan se passwords når jeg har logget ind med hovedpassword.
    28112912

  23. Henrik Egsgaard
    08/01/13 @ 21:24

    Jeg kan stadig ikke komme på min webside som er hosted hos jer på wsb28.surftown.dk  hjælp har lige startet en web-shop og kan lisom ikke sælge noget når den ikke virker……
    mvh
    Henrik Egsgaard
    http://www.silky-dream.dk

  24. Carsten Dybkjær
    14/01/13 @ 10:12

    Problem med adgang til egne hjemmesider, for IP adresse bliver blokeret.  I tiden før jul blev 15 af mine blogs blokeret og nu midt i januar har jeg også en hjemmeside, som jeg ikke har adgang til hjemmefra. Har læst at flere har oplevet samme problem. Hvad skyldes det og kan det ikke løses.  Jeg mistede en del indtægter i julen, fordi jeg ikke kunne opdatere mine blogs. Har nu flyttet fra privat til erhverv og håber på en løsning af problemet ellers må jeg finde en anden host