Ny betalingsløsning til din webshop

Vi har erkendt, at vi ikke er verdensmestre i betalingsløsninger, og har derfor lavet et samarbejde med QuickPay.cards_payment

Her får du nemlig et bedre administrationsinterface med flere features, og kan foruden i modsætning til idag også modtage Danske og Nordea Netbetaling, Forbrugsforeningen, Diners og American Express.

Vi anbefaler vores kunder at skifte over med samme! Og det er der god grund til eftersom det første halve år er HELT GRATIS, såfremt man opretter sig i denne uge – læs mere.

Vores gamle betalingsløsning lukker per 1. april 2009. Vi beklager det korte varsel, men det har taget noget tid at finde et godt alternativ og forberede flytteprocessen – og samlet set får du en meget bedre løsning end tidligere!

I forbindelse med at vi fokuserer ind på vores ’hosting’ kerneforretning, så nedsættes prisen for vores webshops, så du fremover kun betaler for dit webhotel – det synes vi er mest fair!

28 Comments

  1. Ane
    19/03/09 @ 09:59

    Efter at have installeret quickpay modulet,
    har jeg problemer med at ordren ikke bliver sendt tilbage til admin delen efter endt betaling. Dvs. Betalingen er registreret men ordren kan ikke ses i admindelen.
    Har andre det samme problem???????
    Og måske en løsning??????

  2. Thomas Folmann
    19/03/09 @ 10:06

    @Ane:
    Hej Ane,

    Du skal tjekke at alle dine session indstillinger er sat til “False”. Du finder session indstillingerne ved at logge ind i administrationsdelen, klikke på Opsætning -> Sessions.

    Du kan også læse mere i vores Wiki-guide (sidste afsnit):
    https://wiki.surftown.dk/index.php/Ops%C3%A6tning_af_QuickPay_i_OSCommerce

  3. Ane
    19/03/09 @ 10:10

    Hej
    Det har jeg gjort. De står allesammen til False

  4. Thomas Folmann
    19/03/09 @ 11:14

    Hej Ane,

    Vi kigger nærmere på det, og så vidt jeg er informeret vil Supporten gennemgå din webshop løsning med QuickPay mellem kl. 12-14 idag.

  5. Ane
    19/03/09 @ 14:27

    Hej Thomas
    Ja det er super, håber de finder en løsning. Grunden til at jeg skrev her var fordi jeg tænkte der muligvis var andre der havde samme problem og måske havde løst det var egen hjælp.

  6. Thomas Folmann
    19/03/09 @ 14:30

    Det er jeg helt med på! Vi har modtaget et par lignende henvendelser og er igang med QuickPay samt den eksterne udvikler der har lavet QuickPays modul til osCommerce.

    Så vi arbejder på højtryk for at finde en løsning 😉

  7. David Lerche
    19/03/09 @ 17:23

    Vi har nu undersøgt årsagen til dette problem, som er blevet meldt af et par brugere. Problemet bunder blandt andet i manglende zoneopsætning. Vi tilføjer løbende, hvilke problemer man kan løbe ind i og hvordan de løses, i vores QuickPay / OSCommerce guide her:
    https://wiki.surftown.dk/index.php/Opsætning_af_QuickPay_i_OSCommerce

  8. Marlene
    21/03/09 @ 00:38

    Hej

    Jeg har forsøgt at rette de ting, som I har skrevet (da jeg også har problemet med at ordren ikke bliver registreret korrekt). Der sker det, at der genereres en ordreindgang i filen ‘orders’ men uden anden værdi end ordrenummer, kundenummer, ordrestatus=0 og date_purchased=nu.

    Hvis jeg kigger i quickpay.php, så står der faktisk også, at den skal generere en sådan indgang, hoppe til quickpays betalingsvindue og så hoppe direkte videre til checkout_success, hvis betalingen går godt. Den springer altså over resten af checkout_process, hvor den netop sørger for at registrere ordren og rydde op i indkøbskurv osv.

    Det tror jeg da i hvert fald nok, da jeg ikke er den store programmeringshaj, men kan det passe, for så er det jo selve quickpay modulet der er problemet?????

  9. Klaus Silberbauer
    22/03/09 @ 15:04

    Jeg har helt samme problem.

    Ordren går ikke i databasen, kurven slettes ikke. Jeg har dobbelttjekket zone, fjernet alle rewrites og SEO-optimeringer, rullet checkout-filerne tilbage til originale versioner (inkl. Quickpay-ændringer, selvfølgelig). Jeg kan indtaste kortnummer mv. og checkout_succes bliver vist, men ordren ender ingen steder. Der hænger et tomt ordrenummer og dingler i basen.

    Lidt kritisk.

  10. Klaus Silberbauer
    22/03/09 @ 15:05

    Åhja, jeg håber virkelig ikke, at I lukker for jeres eget gateway, før disse problemer er løst. Det vil være rigtig skidt for flere af os.

  11. Klaus Silberbauer
    22/03/09 @ 15:23

    Shit. Jeg kan ikke rulle tilbage til jeres gamle løsning. Får blot en “Der er sket en fejl”.

  12. Thomas Folmann
    23/03/09 @ 10:06

    @Marlene:
    Hej Marlene, såvidt jeg kan forstå på min supportchef, så er der i dit tilfælde tale om en modificeret osCommerce. Selve opgraderingen er foretaget manuelt og ikke det opgraderingsscript vi har udviklet til formålet.

    Vi vil naturligvis være så behjælpelige som muligt. Men når det er sagt, så er support på løsninger modiceret af kunderne selv ikke vores kernekompetance.

    Mig bekendt kører der adskillige hundreder af osCommerce shops med QuickPay, så det er næppe en fejl i selve QuickPay modulet.

  13. Thomas Folmann
    23/03/09 @ 10:12

    @Klaus Silberbauer:
    Hej Klaus, så vidt jeg lige kan læse ud af dine indlæg, så vedrører det en manuel installation af QuickPays modul – er det korrekt? Dermed ikke sagt at vi ikke kan hjælpe, men support på løsninger modiceret af kunderne selv er ikke vores kernekompetance.

  14. Thomas Folmann
    23/03/09 @ 10:17

    Generel feedback herfra. Konverteringen til QuickPay har meget høj prioritet hos vores Support eftersom det er jeres virksomheder og omsætning det vedrører. Derfor er vi løbende i dialog med QuickPay og deres osCommerce udvikler. Når vi finder løsninger, der fx kan være relateret til selve konfigurationen af osCommerce, så opdaterer vi straks vores Wiki. Tjek derfor gerne: https://wiki.surftown.dk/index.php/Opsætning_af_QuickPay_i_OSCommerce

  15. Thomas Folmann
    23/03/09 @ 15:41

    @Marlene:
    Hej Marlene, så vidt jeg kan læse ud af supportsagen, så har du selv fået det til at virke – vil du bekræfte dette?

  16. Klaus Silberbauer
    23/03/09 @ 19:17

    Ja, vi har modificeret oscommerce, og dermed opdateret manuelt. Det er dog helt de samme symptomer, som jeg kan læse her.

    @Marlene: Har du nogle fif?

  17. Marlene
    23/03/09 @ 22:11

    Hej Thomas

    Ja, på Davids opfordring flyttede vi løsningen i produktion og på trods af ens opsætning på test og produktion, virker det altså på produktion 🙂

    Vi har dog problemer med admin-delen, hvor der i ordren står:
    QuickPay transaktion: Merchant not allowed from your IP address

    Har du nogen fif til hvorfor?

  18. Klaus Silberbauer
    25/03/09 @ 20:24

    Vi har nu fundet fejlen. Quickpay.php sender brugeren til betalingsmodulet, men når betalingsmodulet returnerer brugeren til shoppen kaldes checkout_succes. Dvs. at resten af checkout_process ikke afvikles og dermed ryddes ikke op i kurven og tabellen orders populeres ikke.

    Mystisk at det fungerer for nogle – nå men vi har lavet en workaround.

  19. Hanne (Netmama.dk)
    29/03/09 @ 21:59

    Jeg har nu samme problem:

    “Efter at have installeret quickpay modulet,
    har jeg problemer med at ordren ikke bliver sendt tilbage til admin delen efter endt betaling. Dvs. Betalingen er registreret men ordren kan ikke ses i admindelen.”

    Jeg har oprettet problemet hos supporten, men vil da gerne vide, hvad jeres workaround er??

    Mvh,
    Hanne

  20. Hanne (Netmama.dk)
    30/03/09 @ 19:16

    ..er der slet ikke nogen muligheder for at få hjælp?? Jeg håber ikke i lukker helt for den gamle betalings løsning, før alle er kommet over på quickpay.

    -Hanne

  21. Thomas Folmann
    31/03/09 @ 08:03

    @Hanne (Netmama.dk): Hej Hanne, prøv at kontakte supporten.

  22. Hanne (Netmama.dk)
    31/03/09 @ 11:17

    Hej Thomas

    Det har jeg gjort – men der er ikke så meget respons. Derfor prøver jeg her på bloggen.

    Hilsen fra Hanne

  23. Klaus Silberbauer
    01/04/09 @ 07:27

    …lige for at sige, at jeg har mailet med Hanne, men desværre lader det ikke til at vores trick hjalp.

  24. Thomas Folmann
    03/04/09 @ 07:52

    @Hanne (Netmama.dk): Hej Hanne, så vidt jeg kan forstå op vores supportchef, så har du fået løst udfordringerne. Hvad var løsningen?

  25. Jes
    26/04/09 @ 14:24

    Mystisk
    Jeg får følgende fejlmelding
    “Ordernumber already used” hos quickpay. Fejlen opstår kun med IE, ikke med Firefox. Har prøvet at slette coockies og cache inden, for at være sikker på ren flade at starte på. Opsætning i sessions er som beskrevet her.

    Nogen, der har en løsning??

  26. David Lerche
    27/04/09 @ 09:14

    Hej Jes,

    Umiddelbart plejer det at være løsningen at slette cache + cookies, det skyldes nemlig at ordrenummeret er cached, hvilket også er årsagen til at fejlen ikke opstår i andre browsere. Prøv evt. at oprette en ny testbruger og gennemfør en ny ordre via IE. Hvis det virker, må du lige tjekke om du har fået slettet al cache i din IE, med den gamle bruger.

  27. Gitte
    08/10/10 @ 11:01

    Hej
    Jeg har nøjagtigt samme problem i min shop, med at ordren ikke bliver sendt tilbage til admin delen og kurven bliver ikke tømt og ingen bekræftigelsesmail hverken til kunden eller mig osv.
    Det har stået på siden april/maj, så jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre. Jeg har prøvet næsten alt og har også kontakt med supporten, men de har også svært ved at finde problemet.
    Så jeg vil høre om der var nogen af jer, der fandt fejlen og i så fald hvad var fejlen?
    Hilsen fra Gitte

  28. Glenn Petersen
    12/03/11 @ 12:31

    Hej Gitte, sidder lige nu med det samme problem, hvilken løsning fik du. Har svært ved at finde et klart svar.
    /Glenn P.