Opgrader til PHP 5.3

Vidste du, at du kan få PHP 5.3 hos Surftown?

Alle kunder hos Surftown har mulighed for at få adgang til en server med PHP 5.3. Nye kunder vil automatisk blive tildelt en server med PHP 5.3, og eksisterende kunder kan kontakte kundeservice for at blive opgraderet fra PHP 5.2 til PHP 5.3.

Nye muligheder og øget performance
Ud over en del fejlrettelser i forhold til tidligere versioner, indeholder PHP 5.3 også en række funktioner, hvoraf nogle oprindeligt var tiltænkt PHP 6.0. Eksempelvis tilbyder PHP 5.3 namespaces, native MySQL drivers og anonyme funktioner (closures). Du kan finde en fuld liste over ændringerne på php.net, hvor du også kan se rettelser og tilføjelser siden lanceringen af PHP 5.3.

I tillæg til de nye muligheder, er der også bred enighed om at PHP 5.3 giver betydelig bedre performance. Det skyldes blandt andet førnævnte native MySQL driver, som giver hurtigere eksekvering af kald til databasen, men også andre elementer er med til at give en samlet bedre performance.

Manglende bagudkompatibilitet
Vi anbefaler, at du opgraderer fra version 5.2 til 5.3, men du skal være opmærksom på, at PHP 5.3 ikke er fuld bagudkompatibel med PHP 5.2. Det betyder, at der kan være kompatibilitetsproblemer med eventuelle applikationer, du anvender, eller hvis du eksempelvis har udviklet egne systemer. Det er derfor vigtigt at sikre, at din kode er kompatibel med PHP 5.3, og til det formål anbefaler vi, at du læser migreringsvejledningen for PHP.

De mest populære applikationer er allerede kompatible med PHP 5.3, og du skal derfor blot sørge for, at de nyeste versioner af dine applikationer er installeret – herunder alle større systemer, såsom WordPress, Magento, Drupal og Joomla. Du kan normalt opdatere til nyeste version gennem applikationens administrationsmodul eller hente nyeste udgave fra udgiverens hjemmeside. Der finder du også ofte information om, hvordan du opgraderer til seneste version.

Vil du opgraderes til PHP 5.3, så kontakt kundeservice, som kan hjælpe med eventuelle spørgsmål og få igangsat en opgradering.

  • Nick Baekoe

    Dette er godtnok off topic, men hvor lang tid skal man vente på svar fra jeres support? Jeg synes op til 24 timer burde være rimeligt, alt derover virker som om i er ligeglade. Jer har nu 2 supportsager stående og knurre. Den ene har passeret de 24 timer i morges.

    Har i virkeligt så travlt nu? Selv under vandskaden fik man hurtigere svar.

  • http://www.surftown.dk/ Bo Kruse

    Hej Nick – har du fået svar på dine tickets? Du skal normalt ikke vente længere end 24 timer, som er det mål, kundeservice har sat som max svartid. Hvis du ikke har fået svar endnu på dine tickets, så send gerne en mail til bk @ surftown.com – så skal jeg se om jeg kan få en status på dine henvendelser.

  • Thecartooneer

     Jeg har samme problem som Nick Baekoe, jeg har ikke fået svar på min ticket, oprettede den den 26/6-12 måske er jeg bare uheldig. Support har ellers været gode til at svare hurtigt, men ikke denne gang. Man skriver jo ikke til support for sjov

  • Nick Baekoe

     Jo jeg fik svar på mine ticket. Den første efter 49 timer den anden varede det 26 timer før der kom svar på. 
    Men da havde jeg også næsten tæppebombet jer på alle muligheder for kontakt, selv salgsafdelingen og her.

    Jeg har korresponderet med henholdsvis Andreas Gram og Simon Jensen, så du kan jo høre dem nærmere. Ikke at jeg har kritik af de to’s indsats, De gjorde det udmærket. Men jeg har jo før tildelt jeres support hårde slag.