Nye kunder og nye farver til Surftown

Samtidig med at vi er flyttet i Parken har vi ryddet op og samlet vores hosting-aktiviteter under ét firmanavn – Surftown. Det markerer vi med nyt logo og nyt design på hjemmesiden. Sammen med en ny dynamisk typografi og en opdateret farvepalette skal det hjælpe os til at stå klart frem i hosting-markedet. Tidligere har vi drevet it-outsorucing og dedikeret hosting under Inforce-Cohaesio brandet, imens webhotel-virksomheden siden 2003 har heddet Surftown. Fra i dag bruger vi alene Surftown-navnet i hele vores forretning.

Inforce-Cohaesio er kendt som specialister i it-outsourcing og drift af Microsoft- og Sitecore-løsninger, med en kundeportefølje, der blandt andet tæller Multidata, IKEA og Rockwool. Surftown er bredt kendt som en af de førende udbydere af webhoteller og domæner til både private og virksomheder, og hoster i dag over 500.000 e-mail-konti og 200.000 domæner og websites. Med sammenlægningen af vores aktiviteter, får vi en af landets bedste driftsorganisationer, med mulighed for at skalere og drifte it-løsninger uden sammenligning. Vi er rigtigt glade for denne udvikling og byder vores enterprise-kunder velkommen under Surftown-paraplyen.

Med Surftowns nye logo ønsker vi at illustrerer på en simpel og elegant måde, hvordan vores tre fokusområder indgår i en fælles synergi, og samtidig er separate fokusområder. De tre farver er lilla for privat, blå for mindre og mellemstore virksomheder, og stålgrå for enterprise. Og jeg kan ikke nære mig for at eksponere den kommentar vi har fået med fra en af landets førende marketing-autoriteter, Thomas Fabricius, Kreativ direktør i Bates Y&R:

”Det er en markant styrkelse af Surftowns visuelle profil. Jeg er sikker på, at det nye logo og den opdaterede identitet vil appellere langt bedre til de segmenter, Surftown kommunikerer med. Den nye identitet rummer en robusthed og kvalitet, der appellerer godt til erhverv, og samtidig er linjen dynamisk og moderne. I det hele taget virker den nye grafiske identitet overbevisende og gennemarbejdet. Så vidt jeg kan se, er Surftown den eneste i sin branche, der arbejder så seriøst med deres visuelle identitet.”

Med de ord vil jeg gerne byde dig indenfor på det nye Surftown.dk. Jeg håber du synes det er lige så moderne, professionelt og gennemført i sit udseende som vi synes. Og fyr løs – vi vil gerne høre dine kommentarer.

  • fruergaard

    ahhh … lidt for fesent farvelook – så mangler vi bare at admin-delen får en velfortjent opdatering/opgradering så det bliver lækkert at bruge også – det virker jo, men f… hvor er det uoverskueligt og rodet inde bagved i motorrummet. Driften og funktionaliteten er helt i top som altid :-)

  • http://www.surftown.dk/ Bo Kruse

    Vi kan nu godt (måske ikke overraskende) lide de nye farver!
    Jeg er helt enig i, at kontrolpanelet også trænger til en opdatering, og det skal nok komme, før eller siden :)

  • Asbjørn

     Helt enig! Det er meget godt med en ny hjemmeside, men jeg ville langt hellere se et meget bedre kontrolpanel. Det trænger.

  • http://www.facebook.com/BruunMedia Per Bruun Jespersen

    “Why fix it if it aint broken” – Ville også hellere have sat mine kræfter i Kontrolpanelet og gjort det endnu simplere og mere overskueligt end det er idag, det er trods alt det der halter.

  • Tommy

    Jeres nye design ligner noget der er dyrt.. især når i bruger en guld mønt på forsiden.. første indtryk af siden var.. “Hva fuck er det her for et rip-off site”

  • I ved hvem jeg er

    http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/560784_10150793898737192_670047191_9586399_1189136083_n.jpg siger jo alt. – FIX nu den at der er et link til /account/ fra de forskellige undersider in kontrolpanelet.. driver sgu da developers til vanvid man

  • http://www.surftown.dk Kresten Bach Søndergaard

    Det er ellers kun en 10′er :)
    Forsidespot bliver løbende skiftet ud, så mønten forsvinder på et tidspunkt. Jeg har noget andet på vej, så håber jeg vi kommer til at se mindre rip-off agtige ud i dine øjne.

  • http://www.surftown.dk Kresten Bach Søndergaard

    Jeg ved nu ikke hvem du er …
    Jeg vil gerne adskille funktioner og design: Gode folk arbejder på udviklingen af vores kontrolpanel, som kan og skal gøres endnu bedre.
    Jeg kendte ikke den blå version af chrome-logoet. Det er utroligt pænt og meget bedre end det de bruger i dag, synes jeg :)
    Vi har gennemgået mange runde logoer efter vi valgte vores nye logo. Der er lavet utroligt mange  logoer i verden, men jeg kan garantere at vi ikke har planket nogen, uanset om der dukker eksempler op der minder om vores utroligt flotte nye logo.

  • Rrk

    Jeg er ked af at sige det, men jeres nye logo ligner et spin off a chromes logo. Altid dejligt at se hosting selskaber der fornyer sig, dog sørgeligt at det skal sættes sammen med den her kommentar.

    “Så vidt jeg kan se, er Surftown den eneste i sin branche, der arbejder så seriøst med deres visuelle identitet”

    Det er ingen tvivl om, du Kresten Bach Søndergaard, har brug for at kigge på hosting markedet i Danmark, store som små virksomheder, nogle af dem er faktisk LANGT foran jer når det kommer til den visuelle profil…

  • Danni

     Lige en rettelse : Jeres Twitter link i bunden her på siden, fører til en 404 – kunne tyde på at i mangler at tilføje http:// til linket i kildekoden.

  • Pf

    …det der slår mig er den slående lighed med Google chrome logoet…… Svært at abstrahere fra….. Men ellers flot logo og oprdet “surftown” står meget flot.. Den lilla farve er dog ikke god til webmail-panelet etc….. mvh Peter

  • Pellehansen

     Hmm – altid rart med et løft i designet, men når man vælger en løsning som lugter langt væk af man har været en tur på shutterstock og fundet et ikon man smækker på en font, så er det sgu en ommer. Søger man på logo icon er der allerede på første side eksempler på varianter af jeres ikon. Ikke originalt efter min mening.

    http://www.shutterstock.com/pic-16695235/stock-vector-logos.html?src=3e2c1dc2e77aba5264b9566a3df23681-1-30

    http://www.shutterstock.com/pic-26601496/stock-vector-set-of-abstract-elements-for-logo-design.html?src=3e2c1dc2e77aba5264b9566a3df23681-2-6

    Det er klassisk Shutterstock så hold lige lidt igen med de fantastsike gloser. Det er pænt og oridinært og så er det sgu ikke mere. Og som en anden skriver er der mange andre der arbejder profesionelt med deres identitet, så jeg kan simpelthen ikke tro den gode Bates mand mener hvad han siger. Jeg håber ikke I har betalt for meget for det og at det bare er en svoger der kan lidt med Aobe illustrator der har hjulpet jer.

    OMMER – jeres gamle var mere originalt – det her er en metervarer.

  • Uniqe-performance

    hey.
    jeg har lige købt domæne navn og hjemmeside af jer, som et privat produkt. ville høre hvordan man så efter det kommer ind på sin hjemmeside og begynder at designe den mm.

    på forhånd tak for jeres svar.

    mikkel

  • http://www.surftown.dk/ Bo Kruse

    Hej Mikkel – du skulle gerne modtage en velkomstmail med loginoplysninger til din Surftown konto. Hvis du ikke har modtaget den inden for en time efter din konto er oprettet, så tyder det på at noget er galt. I det tilfælde bør du kontakte kundeservice, så de kan se om din konto er oprettet korrekt og mailen sedt.

  • http://www.surftown.dk Kresten Bach Søndergaard

    Vi vil gerne gøre mere ud af arbejdet med design af webmail og kontrolpanel. Og det kommer også :)

  • http://www.surftown.dk Kresten Bach Søndergaard

    Hej Pelle
    Jeg kan garantere dig for at det ikke er et shutterstock-logo eller anden metervare. Vi synes det er et vellykket og flot logo og yderst professionelt udført, men du er selvfølgelig i din gode ret til at have en anden mening.

  • Barrdun

    kunne bedre lide det gamle, minder formeget om Telia eller Oister, men ellers er den da pæn!

  • Info

    Tillykke med flytningen. Logoet – argh.. Ligner noget fra et stykke shareware – måske LogoCreator fra Laughingbird? Skift lige web-designer og prøv igen.

  • Afg6000

    http://www.afg-mt.com

    jeg har  betilt  penge 

    vorfa  ikke  verker 
     min wibsaid

  • Rasmus

    hvad fanden tænker i på, ved i intet om farver kommunikation strategisk identitet loyalitet farver, har i ikke noget bureau………..det ligner simpelt hen noget en computernørd har lavet ud fra et standard  webside layout……i har skudt jer selv i foden big time………………………..”segmentet”..WTF .er i helt fra snøvsen…prøv dog at læse lidt i brand børgerne inden i lader jeg vilfare sådan her….  og den gang ord skvalder Thomas Fabricius har væltet af sig er bare en gang sektær suppe opkog på et standard svar….ord skvalder…..dynamisk er et ord der gik af mode da thomas blev født…..

    Hvis i har betalt for det her, så er i blevet røvrendt af et bureau…det har kørt et 2001 design af i hovet på jer, uden omtanke for målgruppen, og det er os jers bruger, dem der betaler………

  • Christian

    Hej Rasmus

    Hvad laver du selv.
    Dit svar er for langt ude. Det lyder som om du prøver at spille klog på noget du ikke har forstand på. Det kan være du ikke kan lide designet, Fair nok, men smid et link, så jeg kan se hvad du har lavet. Det kunne jeg godt tænke mig. Det lyder ikke til at du selv er designer/grafiker. Så vil du kunne se en idé med logo’et. Det er gennemtænkt og farverne passer fint til hinanden. Tag et kig på “adobe Kuler”. En ting er at du ikke kan lide det. Men at smide et rodet og negativt svar uden mening, det er useriøs.

  • Steffen

    Jeg synes det nye surtown look er blevet MEGET anonymt og man kan ikke længere skelne siden fra alle andre. Det ligner for meget en standard template. Designet er såmænd flot nok, men det tidligere var langt pænere og mere unikt. Jeg er heller ikke vild med farvevalget, selvom jeres argumenter for det er ok. Jeg synes bare ikke om det. En pænere font ville dog kunne hjælpe en del og så en anden farve en lige lilla, men det er måske for at de ikke bliver for “drenget”. Det er det heller ikke længere! Og så synes jeg, som de fleste andre også at logoet ligger alt for tæt på chrome.

  • Troldmand

     Helt enig – og det nye logo farve er ualmindeligt anonym og kedelig – men forståeligt at man ikke genbrugte den gul-orange farvetoning – så ville logoet mest ligne http://www.onlive.com‘s logo på en dårlig dag :-)