Dag 2 hos Google: Youtube remarketing og onsite-optimering

photo 2

Hos Google er fokus på den eksplosive vækst i mobilbrug. De fleste store site er, lige som os, efterhånden oppe på 30% af trafikken fra smartphones og tablets. Derfor ændres alle adwords kampagner fra juli til såkaldte enhanced campaigns. Jeg laver et lidt længe indlæg om det, når jeg er tilbage fra Dublin, men den korte konklusion er: sørg for at have et super website på mobilen. Der er væksten.

Google ejer Youtube, og jeg har fået præsenteret en række spændende remarketing-cases, hvor du med meget billige pre-roll film på youtube kan nå ud til folk, der har besøgt din hjemmeside uden at konvertere. Det smarte ved youtube reklamer er, at du kun betaler hvis brugeren ser hele din film. Trykker de på ’skip this ad’-knappen, betaler du ikke noget – men du har haft mulighed for at gentage dit budskab til en potentiel kunde, der allerede har overvejet dit produkt.

Overraskelsen i går var en fyr ved navn Shane Cassells. Det er den bedste præsentation af værdien ved onsite optimering, jeg har set til dato. Shane gennemgik en ti-punkts checkliste, som Surftowns website skal udsættes for senere i dag. Det bliver spændende og jeg glæder mig til at dele indsigterne med jer.

Cheers!